Hva kan en virksomhet spare på tiltak for å redusere sykefravær og økt nærvær? Nedenfor beskrives et prosjekt der det vi deltok for å regne på lønnsomhet der en en norsk tjenestevirksomhet innførte relevante tiltak.
AMU-portalen inneholder informasjon om hvordan arbeidsmiljøutvalget drives på en god måte.
Registrerer dere på AMU-portalen og få tilgang til kurs, fagstoff, medlemsarkiv, HMS-økonomiske kalkulatorer mm.
Vi gir dere mulighet til å prøve portalen gratis og uforpliktende i 30 dager.
Søk
Hva kan en virksomhet spare på tiltak for å redusere sykefravær og økt nærvær? Nedenfor beskrives et prosjekt der det vi deltok for å regne på lønnsomhet der en en norsk tjenestevirksomhet innførte relevante tiltak.
Etter hvert som arbeidsplasser og kontorer gjenåpnes, gjelder det å minimere smittespredning.
AMU bør ta en styrende rolle for å bidra til å forebygge smitte, og sikre at reglene blir fulgt.
HMS er å ta vare på produksjonsmidlene; mennesker og utstyr. Det må da være lønnsomt? Det enkle svaret er ja. Det er 120% avkastning på HMS-tiltak i gjennomsnitt i følge omfattende studier.
Hvordan velger virksomhetens ansatte sine representanter til arbeidsmiljøutvalget? Hvem skal være med i valgstyret? Hvem er valgbare? Hvem MÅ være med?
Alle medlemmer i et AMU må ha tilgang til saker, rapporter og referater. Ved å registrere dere i AMU-portalen får dere en digital plattform der all dokumentasjon er samlet og der utvalgsmedlemmene enkelt logger seg inn og ser relevant informasjon.
AMU-portalen gir dere også oversikt over medlemmer og den enkeltes rolle. Bedriftshelsetjeneste eller andre som skal følge med på utvalgets arbeid kan også gis tilgang.
AMU-portalen gir dere oversikt og bidrar til at utvalget fungerer i henhold til lov og forskrift